Hopp til innhold

Frakt og Levering

Frakt og Levering

VI SENDER KUN TIL NORGE

Når du legger inn bestilling på Fintlys.no, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss. Du vil også motta en bekreftelse når ordren har blitt sendt fra oss. Det står estimert leveringstid under produktene våre. Er varen tom på lager hos leverandør og vi ikke kan overholde leveringstid vil du motta en mail med estimert leveringstid. Har du ytterligere spørsmål angående levering kontakt oss på post@fintlys.no

Vi sender alltid varene så raskt som mulig. Det vil kunne skje uforutsette forsinkelser eller at varen er utsolgt eller utgått hos leverandør. Om dette skulle oppstå, vil vi gjøre deg oppmerksom på det så fort dette er gjort kjent for oss. Er en vare utgått forbeholder Fintlys seg retten til å annullere gjeldende varelinje helt eller delvis fra ordre.

Alle våre pakker sendes fra lager i Norge. Vi sender med Bring. Levering har skjedd når Fintlys har sendt varen med Bring.

Vi sender ikke til Svalbard. 

Vi har fast frakt på 99,- for servicepakke. Egne fraktkostnader for møbler.

Hjemlevering
Vi tilbyr hjemlevering til kunder som ønsker varene levert direkte på sin privatadresse. Dette fraktalternativet kan benyttes på alle typer varer, og må benyttes ved kjøp av møbler. Varene leveres på anvist sted på bakkenivå. Sjåføren ringer deg 30-60 minutter før pakken blir levert.

Transportskader
Dessverre skjer det noen ganger at varer blir skadet under transport.
Dersom varen er skadet under transport må dette meldes omgående, og følgende må gjøres:

  •  Sikre bildedokumentasjon på skaden, både av emballasje og den skadede varen.
  • Send en mail til post@fintlys.no med ordrenummer fra Fintlys, referansenummer og sendingsnummer fra Bring, bildedokumentasjon og beskrivelse av skaden

ta vare på forsendelsen (inkludert emballasje)  inntil saken er avklart.

Retur

Har du valgt Klarna faktura og vil returnere varer anbefaler vi deg å logge inn på Klarnas hjemmeside og forskyve forfallsdato, så slipper du purregebyr.

Varene sendes godt emballert til adressen under:

Fintlys.no

Postboks 4239, Nydalen Postkontor

0401 Oslo

Telefon: 41420889 

Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Transportansvar:

Om varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader/Feilekspedering:

Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til Fintlys.no. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet. Om skaden er synlig er det fint om du også melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottakelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Ta vare på emballasjen for at reklamasjon skal kunne håndteres korrekt.
Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottakelse.

Om en vare mot formodning skulle være feilekspedert, skadet eller feil tar vi på oss å kostnadsfritt avhjelpe feilen.

Reklamasjon:

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via vårt returskjema som du finner her. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.